ترجمه رسمی کارت ملی

کارت ملی چیست؟

کارت ملی یکی از مدارک هویتی مهم هر فرد است و جهت احراز هویت و معرفی کاربرد دارد. در حقیقت شناسنامه و کارت ملی دو مدرک مهم احراز هویت افراد می باشند و برای فعالیت های مختلف مانند فعالیت های حقوقی و قانونی، فعالیت اقتصادی، فرآیندهای تحصیلی و … مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه اکثر افراد دارای کارت ملی هوشمند هستند. با این حال هنوز هم عده ای از مردم کارت ملی قدیمی دارند.

ترجمه رسمی کارت ملی

ترجمه رسمی کارت ملی هوشمند و قدیمی نیاز به تشریفات ویژه ای ندارد. کافی است متقاضی اصل کارت ملی خود را به دارالترجمه تحویل بدهد. اگر برای ترجمه‌ی کارت ملی خود می خواهید تاییدات دادگستری و امورخارجه را اخذ نمایید، این کار 2 الی 3 روز کاری قابل انجام است و این مدرک به مدرک پشتیبانی دیگری برای دستیابی به این تاییدات نیازی ندارد.

برای ترجمه کارت ملی خود، علاوه بر ارسال اسکن کارت ملی، حتما یک کپی از صفحه اول پاسپورت نیز برای دارالترجمه رسمی مهاجران بفرستید تا مترجمین ما بتوانند از دیکته درست پاسپورت شما برای ترجمه کارت ملیتان استفاده کنیم.

هزینه و مدت زمان ترجمه کارت ملی

ترجمه رسمی کارت ملی، در دارالترجمه دو الی سه روز کاری به طول می انجامد. اگر علاوه بر ترجمه رسمی کارت ملی مایل به دریافت تاییدات دادگستری و امور خارجه باشید به زمان ذکر شده، سه روز کاری دیگر نیز اضافه می شود.

هزینه ترجمه رسمی کارت ملی به زبان انگلیسی طبق نرخنامه کانون مترجمین با ۳۰.۰۰۰ تومان و برای زبان های سایر ۳۶.۰۰۰ تومان می باشد.

نکته: هزینه های دفتری و هزینه های کپی برابر اصل به مبلغ ترجمه طبق نرخنامه کانون مترجمین رسمی اضافه خواهد شد.

ترجمه رسمی کارت ملی

مدارک مورد نیاز ترجمه رسمی کارت ملی

* متقاضی باید اصل کارت ملی خود را با بالاترین کیفیت اسکن کرده و برای دارالترجمه بفرستد.

* متقاضی می بایست دیکته دقیق نام و نام خانوادگی و نام پدر خود را برای دارالترجمه مهاجران ارسال نماید و یا یک عکس از صفحه اول گذرنامه را برای دارالترجمه ارسال نماید.

* متقاضی می بایست زبان مورد نظر برای ترجمه ی کارت ملی خود را برای دارالترجمه مشخص نماید.

* ترجمه رسمی کارت ملی پیش از صدور کارت ملی تنها با به همراه بودن شناسنامه قابل ترجمه و تایید است.

* اگر نیاز به تاییدات دادگستری و امورخارجه دارید اصل مدرک را تحویل دارالترجمه دهید.

* کارت های ملی پاره شده و مخدوش شده قابل ترجمه و تایید نیستند.

* کارت های ملی قدیمی به شرط سالم بودن قابل ترجمه و تایید هستند.

ترجمه رسمی کارت ملی به همراه تاییدات دادگستری و خارجه

در صورتی که به تاییدیه‌های وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز داشته باشید، لازم است اصل کارت ملی با شرایط ذکر شده در بالا به دارالترجمه ارائه شود. اگر علاوه بر ترجمه اسناد خود، به تاییدات وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه دارید، با پرداخت هزینه های تعیین شده و مصوب می توانید این کار را به دارالترجمه های رسمی بسپارید.

به این صورت می توانید ترجمه سند مورد نطر خود را با صرف کمترین هزینه و زمان، از طریق سایت ما بدون نیاز به رفت و آمد خسته کننده دریافت کنید.

نکته: قبل از اقدام به ترجمه رسمی از مورد نیاز بودن تاییدات دادگستری و خارجه اطمینان پیدا کنید تا از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

هزینه تاییدات وزارت امور خارجه برای ترجمه رسمی کارت ملی ۲۰،۰۰۰ تومان

هزینه تاییدات دادگستری برای ترجمه کارت ملی ۷۰،۰۰۰ تومان

مدت زمان برای اخذ تاییدات دادگستری و خارجه ۳ روز کاری است که یک روز آن برای دادگستری و ۲ روز دیگر آن برای امورخارجه می باشد.

آیا با داشتن کپی کارت ملی ترجمه  رسمی کارت ملی را انجام می دهید؟

شما می توانید در ابتدای کار یک اسکن واضح از کارت ملی خود را برای دارالترجمه ارسال کنید و در پایان کار اصل کارت ملی خود را به نماینده دارالترجمه که در محل شما حاضر می شود نشان دهید.

هزینه ترجمه ی کارت ملی چقدر است؟

طبق نرخ نامه کانون مترجمین سال ۱۴۰۱ قیمت ترجمه ی کارت ملی برابر با ۳۰ هزار تومان به زبان انگلیسی و ۳۶ هزار تومان به زبان های سایر می باشد.

آیا کارت های ملی قدیمی و تاریخ گذشته قابل ترجمه است؟

بله تمامی کارت های ملی که تاریخ آن ها منقضی شده باشد امکان ترجمه را دارد و همچنین می توان تاییدات دادگستری و امور خارجه را برای این سند اخذ کرد.

مدت زمان ترجمه رسمی کارت ملی چقدر است؟

مدت زمان ترجمه ی کارت ملی دو روز کاری می باشد.

هزینه ی تاییدات دادگستری و امور خارجه چقدر است؟

مبلغ ۷۰ هزار تومان برای تاییدات دادگستری و مبلغ ۲۰ هزار تومان برای وزارت امور خارجه قابل پرداخت است

اسپل کدام اسامی برای ترجمه کارت ملی نیاز است؟

لطفا قبل از مراجعه به دارالترجمه یک کپی از صفحه اول پاسپورتتان به همراه خود بیاورید

ما برای ترجمه ی صحیح کارت ملی شما به اسپل دقیق موارد زیر نیاز داریم

۱- نام و نام خانوادگی صاحب کارت ملی

۲- نام پدر