ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی

گواهینامه رانندگی جزو مدارک مهمی که برای دریافت ویزا به آن ها نیاز دارید نیست و دارای اهمیت بالایی نیست. داشتن ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی در بعضی کشور ها ممکن است مزیت به حساب بیاید اما نداشتن آن هم یک امتیاز منفی حساب نمی شود.

بعد از دریافت ویزا کشوری دیگر هنگام گرفتن گواهینامه رانندگی مخصوص آن کشور مزیت ترجمه این مدرک به کار می آید. برخی از کشور ها در صورت ارائه ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی مراحل دریافت گواهینامه را برای شما آسان تر می کنند به این صورت که ممکن است آزمون تئوری را از شما نگیرند و یا آزمون عملی (شهری) را با سخت گیری کمتری بگیرند.

ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی – دارالترجمه رسمی مهاجران

 

لازم به ذکر است که با ترجمه رسمی گواهینامه و اصل آن نمی توان در کشورهای خارجی رانندگی کرد و برای این کار می بایست یا گواهینامه رانندگی بین المللی دریافت کنید و یا این که در کشور محل اقامتتان برای اخذ گواهینامه اقدام کنید.

در کل تنها استفاده ترجمه رسمی گواهینامه در یک کشور خارجی برای راحت تر کردن پروسه دریافت گواهینامه آن کشور است و هیچ ارزش قانونی و رسمی در کشوری به جز ایران ندارد.

مدارک لازم برای ترجمه گواهینامه

شما برای ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی خود تنها نیاز به ارائه اصل مدرک را دارید. البته به همراه گواهینامه خود باید نام و نام خانوادگی و نام پدر خود را به حروف انگلیسی کاملا طبق پاسپورت خود هجی (اسپل) کنید و به دارالترجمه رسمی ارائه دهید.

ترجمه گواهینامه رانندگی فرآیند پیچیده ای نمی باشد و بسته به زبان مقصد زمان کمی برای ترجمه نیاز دارد. پس از ثبت سفارش و دریافت مدارک، ترجمه رسمی گواهینامه توسط مترجم رسمی قوه قضاییه انجام می شود.

گواهینامه پس از ترجمه رسمی ممکن است برای بعضی کشور دارای ارزش قانونی نباشد و نیاز به تایید دادگستری و امور خارجه داشته باشد. از همین جهت و در صورت درخواست کاربر، تاییدات لازم برای مدرک دریافت شده و تحویل داده می شود.

برای اخذ گواهینامه بین المللی می بایست با در دست داشتن:

گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز،

برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی یک ساله گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل سه سال،

برای دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی سه ساله یک قطعه عکس تمام رخ (۳*۴) با حجاب اسلامی برای بانوان

گواهینامه رانندگی بین‌المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)

اصل یا تصویر صفحه اول گذرنامه

برای ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی با دارالترجمه رسمی مهاجران تماس بگیرید.