ترجمه رسمی برگه سبز گمرکی

 

شرکت‌هایی که در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارند، برای ترخیص کالای خود به تایید اداره گمرک نیاز دارند. تایید این اداره برگه‌ای است به نام برگه سبز گمرکی فرایند صادرات و واردات و ترخیص کالا از گمرک می‌تواند بسیار پیچیده و زمانبر باشد و در بعضی مواقع با شکست روبه‌رو می‌شود و در نتیجه شما مجبور به مکاتبه با گمرک یا شرکت‌های خارجی خواهید شد تا این مشکل را برطرف کنید.

ترجمه رسمی برگه سبز گمرکی

ترجمه رسمی برگه سبز گمرکی

 

برای این کار به ترجمه رسمی برگه سبز گمرکی نیاز دارید. این سند نشان دهنده ان است که  ارزیابی اداره گمرک تمام شده و حالا امکان ترخیص کالا از این اداره‌ وجود دارد.

درواقع این برگه حاوی اطلاعات و توضیحاتی در مورد محصول و شرکت مربوطه است از جمله نام شرکت و آدرس آن، نام گمرک، کد هشت رقمی ثبت سفارش، نام کالا و مشخصات مربوط به آن مانند تعداد، نوع، مجوز‌های لازم، شماره قبض انبار و…. را دارد.

تاییدات دادگستری و خارجه برگه سبز گمرکی

برای ترجمه رسمی، برگه‌ سبزتان باید مهر و امضای گمرک یا سازمان هواپیمایی را داشته باشد. پس از آن شما می‌توانید این برگه را بسته به مقصد مورد نیاز به زبان‌های مختلف ترجمه از سال ۱۳۹۴، صدور این برگه به صورت الکترونیک انجام می‌شود که هم فرایند صدور را راحت‌تر‌ می‌کند و هم امکان جعل مدرک را به حداقل می‌رساند.

در هر حال امکان دریافت این تاییدیه‌ها نیز برای ترجمه رسمی شما امکان پذیر می باشد برای دریافت این تاییدیه ها علاوه بر ترجمه رسمی به اصل برگه سبز گمرکی هم نیاز خواهیم داشت. توجه داشته باشید که نباید از اعتبار برگه سبزتان گذشته باشد.

 مدت زمان انجام ترجمه رسمی برگه سبز

به طور کلی ترجمه رسمی برگه سبز گمرکی در ۲ الی ۳ روز کاری انجام می‌شود و اگر تاییدیه دادگستری و امور خارجه را بخواهید، ۲ تا ۴ روز کاری نیز به این مدت زمان اضافه خواهد شد.

هزینه ترجمه رسمی برگه سبز

به طور کلی هزینه ترجمه رسمی مدارک باتوجه به نرخ نامه کانون مترجمین سال ۱۴۰۰ برای ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی ۹۴,۰۰۰ هزار تومان و برای ترجمه‌ از فارسی به زبان‌های غیر انگلیسی ۱۱۳,۰۰۰ هزار تومان است. این هزینه تنها برای ترجمه رسمی مدرک شماست. اگر درخواست نسخه اضافی دهید یا بخواهید تایید دادگستری و خارجه را اخذ کنید باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.