ترجمه رسمی گواهی تجرد

مقدمه

در این مقاله از دارالترجمه مهاجران، به بررسی ترجمه رسمی گواهی تجرد می پردازیم. برخلاف سایر دفترهای رسمی ترجمه، برای دریافت ویزای  توریستی یا ویزای دانشجویی نیازی به ترجمه رسمی گواهی تجرد نیست.

قبل از هر چیز بهتر است چک لیست مدارک مورد نیاز سفارت مربوطه را که در سایت آن کشور توضیح داده شده است بدانید تا از پرداخت هزینه های اضافی خودداری کنید. به طور کلی سفارت ها برای صدور ویزا فقط به ترجمه رسمی شناسنامه نیاز دارند.

ترجمه رسمی گواهی تجرد

ترجمه رسمی گواهی تجرد

ترجمه رسمی گواهی تجرد در برخی موارد دیگر مانند اثبات تجرد برای اخذ اقامت از طریق ازدواج یا انواع ویزای خاص استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر فردی برای مهاجرت و اخذ اقامت بخواهد با یک تبعه خارجی ازدواج کند، باید ترجمه سند تجرد خود را به سفارت کشور خارجی مورد نظر ارائه دهد تا دولت آن کشور بتواند سند تجرد خود را صادر کند.

افراد برای دریافت گواهی تجرد می توانند با مراجعه به سایت ثبت احوال فرم درخواست گواهی تجرد خود را تکمیل و به صورت آنلاین جهت ثبت نام ارسال کنند و پس از یک هفته کاری ترجمه رسمی گواهی تجرد برای متقاضی صادر می شود.

نکته: در برخی از سفارت ها و برای انواع خاصی از ویزا، ترجمه رسمی گواهی تجرد از اعتبار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال برای ویزای مهاجرتی، امتیاز افراد مجرد با افراد متاهل متفاوت است.

تایید دادگستری و وزارت امور خارجه به ترجمه رسمی شما اعتبار بیشتری می دهد.

توجه: اطمینان حاصل کنید که تاییدیه های قضایی و خارجی مورد نیاز است زیرا اخذ تاییدیه باعث افزایش هزینه و زمان می شود.

افراد برای دریافت تاییدیه  دادگستری و وزارت امور خارجه باید هزینه ای جدا از هزینه ترجمه رسمی بپردازند. دارالترجمه ها در میزان تعیین شده نقشی ندارند و تعیین هزینه تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه بر عهده این سازمان ها می باشد.

ترجمه رسمی گواهی تجرد

هزینه تاییدیه گواهی تجرد توسط وزارت دادگستری 70000 تومان می باشد.

هزینه تاییدیه وزارت امور خارجه برای گواهی مالیات 20000 تومان می باشد.

در اینجا سوالات متداول در این زمینه که ممکن است برای متقاضیان عزیز پیش بیاید آورده ایم:

هزینه ترجمه رسمی گواهی تجرد چقدر است؟

هزینه ترجمه رسمی گواهی تجرد بسته به نوع درخواست شما متفاوت است. به طور کلی هزینه ترجمه رسمی این مدرک از فارسی به انگلیسی 40000 تومان و هزینه ترجمه رسمی از فارسی به زبان های غیر انگلیسی 48000 تومان می باشد.

در صورت درخواست شما برای اخذ تاییدیه های دادگستری و امور خارجه مبلغ 70000 هزار تومان بابت تمبر دادگستری و 20000 هزار تومان بابت دریافت مهر وزارت امور خارجه قابل پرداخت می باشد.

ترجمه رسمی گواهی تجرد

ترجمه رسمی گواهی تجرد چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط، ترجمه رسمی گواهی تجرد بین دو تا سه روز کاری و دریافت تاییدیه از دادگستری و وزارت امور خارجه سه تا چهار روز کاری طول می کشد.

مدت اعتبار ترجمه رسمی گواهی تجرد چقدر است؟

پس از تکمیل ترجمه رسمی گواهی تجرد و دریافت آن، متقاضی حداکثر تا 6 ماه فرصت استفاده از این مدرک را دارد. پس از این مدت، ترجمه سند نامعتبر است و در صورت نیاز به استفاده مجدد، باید مراحل ترجمه را تکرار کرده و تاییدیه ها را دریافت کنید.